Affiliate marketing

Affiliate marketingAffiliate marketing is waarschijnlijk de bekendste methode om munt te slaan uit een blog of site. Laten we eens kijken hoe we meer kunnen verdienen door middel van affiliate:

Kies Affiliates die passen bij de niche

Normaal gezien zijn personen toch slim genoeg om dit zelf te weten? Neen. Vele personen kiezen voor het geld en kiezen dus voor duur betaalde affiliates. Ze plaatsen bijvoorbeeld een advertentie betreffende lenen op een site in verband met dierenverzorging. Die affiliate van lenen betaalt veel beter uit. Toekomstgericht is het natuurlijk beter om een affiliate te zoeken die in verband gebracht kan worden met dieren. Meer personen zullen klikken en kopen wat uiteindelijk zal resulteren in meer inkomsten.

Experimenteren met verschillende affiliates

Ga meerdere methodes uitproberen en de resultaten vergelijken: CPM (Cost per Impression) CPA (Cost per Action) PPS (Pay per Sale) PPC (Pay per Click) Iedere site verschilt en het is dus niet mogelijk om te zeggen wat voor een site de beste methode is. Het hangt af van site tot site. Ook verschillende producten aanbieden is een basisregel.

Verschillende stijlen uitpoberen en mengen

De plaats waar de banners en links voorkomen is van doorslaggevend belang. Probeer deze te integreren in de site. Schrijf eerst een artikel met volgende inhoud: ‘ik vind dit boek omtrent hondentraining echt zeer goed.’. Bezoekers zullen dan het artikel lezen. Op het einde van het artikel plaats je dan een affiliate van dat boek. Bezoeker opwarmen om te kopen en die link is dan de doorslaggevende factor.

Eventuele kopers overtuigen

een product aanbiedenPromoot de affiliate links aan de hand van unieke artikels. Met dit artikel moet je de eventuele koper overtuigen om het product aan te kopen. Wees niet onverschillig, wees niet negatief, maar ook niet te positief. Gewoon een product aanbieden zonder verdere informatie zal niet leiden goede verkoopcijfers.

Minder links

Niet minder affiliate links. Wel minder links die zorgen dat de bezoeker een andere site gaat opzoeken. Blogrolls zijn hier goede voorbeelden van. De bedoeling is om de virtuele bezoeker warm te maken om te kopen en deze moet op de correcte link klikken. Klikken om geld in het laatje te brengen.